sobota, 17 stycznia 2009

Dzieci, Filozofowie i Hipopotamy

Nasze dzieci – często nie mają mamy i taty:
są jak niebieskie kwiaty.

Jeśli patrzę na twoje skrzypce i złote włosy
i twój uśmiech z nad wysokiej harfy:
czerwone wargi i zęby jak himalajskie śniegi
a nad tobą więzienie strun, z których ty wydobywasz piękno:
przemawia przeze mnie przeszłość:
I odkryłem to dzisiaj dzięki tobie Quentinie Robercie DeNameland
największy Filozofstopperze:
jestem twoim fanem Zappa: Endrery Greggery my name is
i twoje struny uspokajają mnie
a po nich sitar Ravi Shankhara z 260 kameliami – w tej kolejności
i ty Mycielska grająca na kostkach złota.

Sam nie wiem co do was mówię…
i w takim samym stanie ekstatycznej dewastacji szedłem wczoraj przez Warszawę
trzymając transparenty z wyrzeźbionymi napisami:
„Mycielska, samo patrzenie na ciebie sprawia mi przyjemność”.
I nawet uliczne żółwie miały ze mnie ubaw.

Przeszłość przeze mnie przemawia:
daj mi szansę Tulasi Moja Pani W Pełni Księżyca
w miesiącu opadania liści
gdy moje siostry Litości będą umierały w złocie
a Ty będziesz rodziła się w bieli.

Mam ochotę na Moją Boginię!
A ty grasz na pianinie – a ja w objęciach z Tulasi miliardy lat od ciebie
i śmiejesz się i każesz mi pisać teksty do swoich ust
gdyż chcesz mieć ze mną dzieci
by odtwarzały kosmiczne nuty – i nic więcej.

Nasze dzieci mają rumiane twarze:
opalają się na niebieskich plażach
i przechadzają się wśród nich same białe krowy i mówią do nich: Muuuu…
i białe słonie: Grha Śloka
w girlandach i złotych piwoniach.
I pawie siedzące na metasekwojach,
pod których metaogonem są skryte wszystkie ogrody świata.

Nasze dzieci mają rumiane twarze:
opalają się na niebieskich plażach
i przechadzają się wśród nich same czarne krowy i mówią do nich: Muuuu…
i złote słonie: Grha Śloka
w girlandach i białych piwoniach
i kręcą się wkoło metasekwoje a nad nimi unoszą się pawie,
pod których metaogonem skryte są wszystkie kobiety świata.

Nasze dzieci mają rumiane twarze:
opalają się na niebieskich twarzach
i skaczą wśród nich małe, białe jelonki
i małe, białe daniele
i przechadzają się wśród nich ubrane w lilie wodne białe hipopotamy.
A pawie stoją przy metasekwojach
a pod ich metaogonem są skryte wszystkie ogrody, wszystkie dzieci i wszystkie marzenia świata



/z tomu "Slakers, Behemots, Etc. Nudziarze, hipopotamy i In. kawałki" 2007, 28 viii zaczęty/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy